Vanliga frågor och svar

Öppettider


Parken har öppet dygnet runt med fri entré.

Slottet och orangeriet är endast öppet för guidade visningar. Läs här för öppettider och pris.

Gunnebo butik

  • 2 jan – 30 april kl. 12-16
  • 1 maj – 25 juni kl. 11-16
  • 26 juni -20 aug kl. 11-17
  • 21 aug – 1 okt kl. 11-16
  • 2 okt – 31 dec 12-16
  • stängt 24- 25 dec och 31 dec-1 jan

Gunnebos kafé och restaurang, Kaffehus och Krog

  • 2 jan- 25 juni kl. 11-16
  • 26 juni – 20 aug kl. 11-17
  • 21 aug – 31 dec kl. 11-16
  • stängt 24-25 dec och 31 dec-1 jan

Frågor och svar


När serveras lunchen, kan jag boka bord och måste jag föranmäla mina allergier?

Dagens varmrätt inkl. nybakat bröd och sallad för 220 kr serveras: måndag-fredag kl. 11.30-14; lördag-söndag samt heldagar 11:30-14:30 Det går bra att förboka ett bord inne i restaurangen. Meddela allergier eller andra kostpreferenser i samband med beställningen av mat/fika. Har man en besvärligt allergi ber vi er att mejla  eller ringa till köket på 031 334 16 06 så kan vi ha en dialog.

Får jag ta med picknickorg i parken?

Ja, väldigt gärna. Vi har många platser i parken där du kan slå dig ner, till exempel midsommarängen framför slottet. Tänk på att inte spärra av för andra gäster eller sätta upp tält och dylikt. Du får inte ta med dig egen grill då det råder grillförbud i parken.

Var finns parkering?

Våra parkeringsplatser ägs och sköts av Mölndals parkering. I samband med evenemang tillämpas en förhöjd parkeringsavgift.

Gunnebo John Halls väg

Antal platser: 244
Maxtid: 24 timmar
Antal automater: 2
Områdeskod: 31236
Betalsätt: app, mobil, Mastercard och VISA

Gunnebo – Lantgården

Antal platser: 47
Maxtid: 24 timmar
Antal automater: 1
Områdeskod: 31236
Betalsätt: app, mobil, Mastercard och VISA

Har ni student eller pensionärsrabatt?

Vi erbjuder istället vårt  årskort för 150 kronor i Gunnebo butik. Du får 10% rabatt i butiken och restaurangen och dessutom 50 % rabatt på våra guidade turer.

Säljer ni presentkort?

Ja, det gör vi och det går bra att köpa på plats i butiken eller få det skickat digitalt eller via posten. Här kan du läsa hur man kan göra för att få det skickat till sig via posten eller digitalt.

Avboka en biljett/få en ny biljetten till våra evenemang?

När man köper en biljett till våra evenemang godkänner man villkoren genom att slutföra en betalning. Biljettköp är bindande och kan inte ångras eller ändras. Förlorad biljett eller värdebevis ersätts inte. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter eller värdebevis. Har du ett avbeställningsskydd eller frågor om din biljett kontaktar du Nortics hjälcenter.